Ljudi koji rade na šalterima rent a car agencija su prema svojim klijentima fini, učtivi, uslužni i ljubazni. Dobro znaju da je iznajmljivanje vozila za neke ljude veoma stresno i teško iskustvo i nastoje da im koliko mogu pomognu.
Velike agencije imaju mnogo različitih klasa i modela vozila a neiskusni klijenti ne znaju koji od njih će najbolje zadovoljiti njihove želje potrebe. Da li je to mali gradski automobil ili možda veći sedan, možda SUV ili džip? Na primer nema smisla iznajmiti veliko vozilo koje mnogo troši, a treba vam za kraće vožnje po gradu.
Poseban problem može da bude razumevanje uslova najma, koji su dokumenti potrebni, kakvo osiguranje kupiti, itd.
Ali sa druge strane, dešava se da klijenti preteraju i izazovu kod radnika na šalteru nervozu i negativne reakcije.
U produžetku pročitajte koji su najćešći ispadi lošeg ponašanja sa kojima se susreću agenti koji rade u rent a car agencijama.
Pri iznajmljivanju vozila mora se pokazati lična karata ili pasoš i vozačku dozvolu radi identifikacije. Ukoliko se na plaća u gotovini, potrebna je kreditna kartica.
Ovo su najosnovniji zahtevi koji su jasno navedeni na sajtovima agencija, a i sam zdrav razum podrazumeva da morate sa sobom da imate neki putni dokument i sredstvo plaćanja.
Podaci koji se sadrže u ovim dokumentima se unose u računar i službenici bez njih, čak i da smeju i da hoće, ne mogu da iznajme vozilo.
Ali postoje ljudi koji ili su zaboravili ili neće da pokažu svoju ličnu kartu i insistiraju da im se izađe u susret.
Pojedinci se pozivaju na teorije zavera i postavljaju pitanja zašto moraju da daju svoje podatke. Na ovaj način se samo gubi vreme i stvara nervoza, ali na sreću radi se o pojedinačnim slučajevima.
Češće se dešava da klijenti ne spreme na vreme dokumenta, i kada dođu na šalter ne mogu da ih nađu, kopaju po svojim torbama dok ljudi u redu iza njih nestrpljivo čekaju.
NIišta vas ne košta da spremite dokumeta (umesto da pričate na mobilnom ili gledate unaokolo) dok čekate u redu kako se ne bi gubilo vreme.
Ko je iznajmljivao vozila u rent a car agenciji, zna da je osiguranje obavezno i da se nude nekoliko paketa osiguranja. Veći broj paketa ne postoji da bi se neko prevario ili zbunio, nego iz jednostavnog razloga što postoje različite potrebe, životne situacije i želje klijenata. Sa svoje strane i rent a car agencije preko osiguranja žele da zaštite svoju imovinu.
Mora se priznati da različite cene osiguranja mogu da unesu nedoumice i konfuziju. Zato je agent tu da objasni o čemu se radi.
Ali neki klijenti ne prihvataju nikakve sugestije i razjašnjenja. Oni su uvereni da neko hoće da ih pokrade, bune se i nećkaju, odbacuju sve predloge, optužuju službenika da hoće na njemu da zaradi veću proviziju i slično.
Lepo vaspitanje nalaže da barem poslušate predloge i objašnjenja, pa na osnovu toga prihvatite ili odbijete ponuđena rešenja. Niko ne može na silu da vas natera da kupite nešto što ne želite.
Radnici rent a car agencija često izdvajaju ovaj problem kod nekih od svojih klijenata. Oni su preko on line rezervacionog sistema agencije rezervisali vozilo iz neke klase, ali kada se pojave da ga podignu, nisu zadovoljni i traže drugi model. Obično traže veće i snažnije vozilo, drugu boju karoserije (u tome pradnjače žene), automatski menjač umesto mauelnog, itd.
Pojedinci su vrlo agresivni u svojim zahtevima, istiću da su prevareni i da ponuđeno vozilo nije ono koje su platili.
Mora se priznati da su klijenti u nekim slučajevima u pravu. Kada su letnji odmori ili praznici, kada je potražnja vozila velika, može da se desi da agencija nema taj model na raspolaganju i ponudi drugi. Pri tome profesionalna etika nalaže da taj model bude u istoj klasi, a nikako manji.
Posebna kategorija su oni klijenti koji stalno pokušavaju besplatno da dobiju “nadogradnju”, vozilo iz veće klase ili dopunsku opremu koja se inače doplaćuje – GPS navigacija, sedište za dete, Wi Fi ruter, krovni nosači, i sl.
Jedino što možemo da preporučimo je da se besplatna dopunska oprema potraži ako se iznajmi auto iz skuplje klase.
Neukusne šale, bahatost, omalovažavanje i podsmevanje radnicima na šalteru uopšte nisu dobrodošle.
A posebno se ne toleriše vikanje na službenike i svađa sa njima. Tačno je da oni moraju da zadrže mirnoću i osmeh na licu, ali za sve postoji granica.
Jedna od najvažnijih stvari o kojoj agenti moraju da brinu je zaštita imovine, ugleda i renomea svoje firme. Ukoliko osete da klijent nije odgovoran, da postoji realna opasnost da neće brinuti o iznajmljenom vozilu, da će da ga vozi nepropisno, po lošim putevima i agresivno, mogu čak i da odbiju njegov zahtev.
Ili da mu iznajme najstarije vozilo koje imaju u svojoj ponudi.
Svako ko je radio sa ljudima zna da je to vrlo teško. Službenici na šalterima rent a car agencija su profesionalni, učtivi i uslužni prema svojim klijentima. To nalaže i sama priroda njihovog posla.
Nekulturnih i nevaspitanih ljudi ima svuda, tako da će poneko da završi i na njihovom šalteru.
Nemojte biti jedan od njih, budite i vi fini i ljubazni i širite pozitivnu energiju.
Podelite vaša iskustva sa nama u komentarima!
Nova godina nije samo jedan običan datum više u kalendaru, to je vreme kada svet zastane na trenutak, osvetljen prazničnim lampicama, mirisima cimeta i kolača, i pesmama koje nas vraćaju u neka bezbrižnija vremena. Ko dolazi u to vreme u Srbiju avio prevozom zna da je rent a car aerodrom jednostavan početak prazničnih putovanja. Praznične gužve u saobraćaju su već svima normalne i očekivane.
Zimski meseci donose posebnu čar putovanja, a Srbija, sa svojim prelepim planinama i modernim skijalištima, nudi savršene destinacije za ljubitelje snežnih radosti. U ovom tekstu, bavićemo se najboljom opcijom za odlazak na skijališta Srbije. Mi mislimo da je to rent a car Beograd, a nadamo se da ćete do kraja ovog teksta tako misliti i vi...
Beograd je mesto mnogo čega – neiscrpne energije, životnih prilika, poslovnih mogućnosti, dobre zabave, prefinjenog stila i nadaleko poznatog šarma. Glavni grad Srbije je destinacija gde svako može da pronađe svoju inspiraciju, da uživa u jedinstvenom spoju tradicije i modernog, da istražuje bogatu kulturnu scenu, da oseti toplinu našeg gostoprimstva. Pitanje se samo nameće: “zašto sve to ne doživeti iz perspektive iznajmljenog luksuznog automobila?”