Što se tiče ponude novih automobila, definitivno će 2023. godina biti bolja u odnosu na prethodnu godinu. Ono što brine su loše prognoze evropskih proizvođača kada je u pitanju kupovina novih automobila. Iako su liste porudžbina poprilično velike, to nije realna slika jer se kasnilo sa isporukom zbog svetske nestašice poluprovodnika, tako da mnogi kupci više meseci čekaju da auto izađe iz fabrike. Mnogi menadžeri auto kompanija se pitaju šta dalje kad se isporuče svi naručeni automobili, jer kako stvari stoje sa informacijom, visokom cenom energenata i opštim padom kupovne moći neće biti očekivanog broja novih narudžbina.
Ono što se provlači neko vreme kao informacija je da Evropska Unija smatra nepotrebnim ulaganje više milijardi dolara u nove motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Ti novi motori bi bili tek za nijansu čistiji od postojećih koji će se prodavati još nekoliko godina, a da se eventualno taj novac uloži u elektrifikaciju...Poznat je podatak da se već nekoliko puta odlagalo predstavljanje EURO 7 standarda.
Kina i Sjedinjene Američke države su pokrenule programe za pokretanje i oporavak privrede pa evropski proizvođači automobila vide to kao šansu da ožive poslovanje i dođu do većeg profita. Uvek su opcije i dislokacije postrojenja kako bi se smanjili troškovi. Problem koji se još neko vreme neće rešiti je problem viška kapaciteta. Ovaj problem je nastao za vreme pandemije, a pogoršao se u poslednje dve godine kako zbog smanjenja potražnje, tako i zbog nedostatka komponenti. Podatak koji nije nikako za pohvalu je činjenica da je broj novo registrovanih vozila na prostoru Evropske unije bio najmanji u poslednjih 30 godina. Iako su se poslednjih tri meseca 2022. vidno popravile stvari i desio se skok prodaje posebno u Nemačkoj i Italiji, ovaj podatak je prilično zabrinjavajući.
"Folksvagen” je u 2022. imao najslabiju prodaju u poslednjih više od deset godina kako zbog pandemije, zatvaranja u Kini i rata Ukrajini što je u mnogome poremetilo lance snabdevanja. Nepovoljna predviđanja mnogih ekonomista se odnose na gubitke koji će se još neko vreme sigurno odnositi na metalsku, hemijsku i autoindustriju i da će upravo ove grane biti najveće žrtve sukoba u Ukrajini. Broj registracija novih automobila u Italiji je smanjen čak za 10%, a u Španiji 5,4%.
To da Kina dominira na svetskom tržištu električnih automobila nije više novost. Ono što brine mnoge zaposlene u auto industriji na evropskom kontinentu je smanjena prodaja njihovih modela u Kini, dok Kina osvaja Evropu svojim električnim automobilima koji imaju izuzetno naprednu tehnologiju. Ne čudi to što šef Stellantisa želi da se uvedu posebni nameti za prodaju kineskih automobila u Evropi, jer je kompanija u strahu od rezultata anketa koje su sprovedene u Nemačkoj, koje kažu da četvrtina Nemaca razmišlja da svoj automobil u budućnosti zameni za kineski automobil. Preko 60% anketiranih je izjavilo da su već imali priliku da se upoznaju sa ponudom kineskih automobila.
Nabrojaćemo samo neke od firmi poput BYD i Nio, potom kompanije kao što su SAIC, Geeli i Great Wall Motors, ali tu su i startup-preduzeća kao što je Xpeng. Neke su procene da bi uskoro na tržištu Evrope trebalo da se pojavi 20 novih kineskih marki automobila.
Povoljnost je to što se proizvode različite klase električnih vozila za razliku od evropskih proizvođača, koji nude samo električna vozila skuplje klase. Oni imaju ujednoi još jedan veliki problem u snabdevanju, jer nemaju dovoljno delova, posebno čipova tako da postoje veliki zastoji u proizvodnji i isporuci.
Na koji način će autoindustrija odgovoriti svim zahtevnim izazovima koji će se desiti tokom 2023. godine i koji će definitivno ostaviti traga na poslovanje svih proizvođača automobila - od smanjenje potražnje, rasta cena, pada ponude do inflacije...ostaje da vidimo, a mi ćemo vas redovno obaveštavati o svim novostima. Vaš Unirent rent a car!
Nova godina nije samo jedan običan datum više u kalendaru, to je vreme kada svet zastane na trenutak, osvetljen prazničnim lampicama, mirisima cimeta i kolača, i pesmama koje nas vraćaju u neka bezbrižnija vremena. Ko dolazi u to vreme u Srbiju avio prevozom zna da je rent a car aerodrom jednostavan početak prazničnih putovanja. Praznične gužve u saobraćaju su već svima normalne i očekivane.
Zimski meseci donose posebnu čar putovanja, a Srbija, sa svojim prelepim planinama i modernim skijalištima, nudi savršene destinacije za ljubitelje snežnih radosti. U ovom tekstu, bavićemo se najboljom opcijom za odlazak na skijališta Srbije. Mi mislimo da je to rent a car Beograd, a nadamo se da ćete do kraja ovog teksta tako misliti i vi...
Beograd je mesto mnogo čega – neiscrpne energije, životnih prilika, poslovnih mogućnosti, dobre zabave, prefinjenog stila i nadaleko poznatog šarma. Glavni grad Srbije je destinacija gde svako može da pronađe svoju inspiraciju, da uživa u jedinstvenom spoju tradicije i modernog, da istražuje bogatu kulturnu scenu, da oseti toplinu našeg gostoprimstva. Pitanje se samo nameće: “zašto sve to ne doživeti iz perspektive iznajmljenog luksuznog automobila?”