Čini se da je mnogim vozačima još uvek teško da zamisle prelazak na električni automobil. Većina ljudi ima strah od nepoznatog. Naročito vozači sa velikim vozačkim i životnim stažom koji voze automobile na benzin i dizel ne mogu da zamisle prelazak na električni pogon. Međutim s druge strane električni automobili su već uveliko prihvaćeni kao budućnost. Britanska vlada sprema zabranu prodaje novih automobila na benzin i dizel već od 2030 godine. Statistika takođe ohrabruje što se tiče upotrebe električnih automobila. U prvoj polovini 2020. godine zabeležen je porast od preko 150% u odnosu na 2019. godinu.
Prvi električni automobil konstruiran je još 1898.godine, a njegov tvorac bio je otac danas popularnog sportskog automobila Ferdinand Porsche. Ovo vozilo i dan danas još uvijek postoji i radi. Wolfgang Porsche, unuk Ferdinanda Porschea, dobio je prošle godine ponudu da kupi prvi model električnog automobila koji je konstruisao njegov deda. Vozilo je sad ponovno u vlasništvu porodice Porsche i biće izloženo u Porscheovom muzeju u Stuttgartu. Prodavac je želeo da ostane anoniman, a kad je elektromotor priključen na bateriju pokazalo se da još uvek radi. U nastavku teksta fokusiraćemo se na tri osnovne prednosti kupovine električnog automobila.
Svesni smo da je kupovina bilo kod automobila poprilično stresna, zato ćemo u nastavku probati da razrešimo neke nedoumice vezane za električne automobile:
Prva prednost električnih vozila je to što možete da uštedite mnogo novca, tako što ga nećete trošiti na gorivo i na održavanje. Servisiranje električnih automobila je jeftinije, dok je punjenje čak tri puta jeftinije od sipanja goriva. Jedino na šta treba da obratite pažnju jeste doba dana, jer će u određenim vremenskim periodima električno punjenje biti jače. Dakle, električna vozila se kreću zahvaljujući baterijama koje su veoma teške, ali sa druge strane te baterije doprinose niskom centru gravitacije automobila, jer su ravne i nalaze se ispod poda automobila. To je prednost jer na ovaj način smanjuju verovatnoću da će se vozilo prevrnuti u situacijama u kojima bi se lako prevrnula vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Kao što smo već napomenuli troškovi održavanja su izuzetno niski. Elektromotor ima malo pokretnih delova, te je održavanje krajnje jednostavno i jeftino. Kod električnih modela nema menjanja ulja, nema tečnosti za hlađenje, raznih filtera, kaiševa itd…
Mehanički problemi će u velikoj meri biti eliminisani masovnim uvođenjem električnih automobila. Električne automobile pokreću mnogo jednostavniji i efikasniji elektromotori. Mnogi gledaju ova vozila kao neka visokotehnološka čuda, ali već smo istakli da je reč o tehnologiji koja se javlja na početku industrijalizacije.
Električni automobili su manje skloni mehaničkim problemima, iz prostog razloga što koriste elektromotor s jednostepenom transmisijom. Dakle nema brojnih mehaničkih komponenti koji se habaju i zahtevaju zamenu poput svećica, ventila, izduvnog sistema, kaiševa, kvačila, creva, katalizatora, anlasera... Naravno, električni automobili s druge strane imaju dosta pokretnih delova, uključujući upravljački sistem, kočni sistem, kao i obilje elektronike.
Baterije su se pokazale kao izuzetno izdržljive, tako da su proizvođači daju velike garancije. Očekuje se da će nova generacija baterija biti znatno lakša od aktuelnih baterija i da će imati veći kapacitet. Takođe u planu je izgradnja velikog broja superpunjača, a naravno da će vremenom i sve većom prodajom električnih vozila doći i do pada cene ovih automobila. Kapacitet baterija kod najnovijih električnih automobila je povećan. Krećući se prosečnom brzinom mogu da prelaze i po 400, 500 km, a punjenje baterije do 100% kapaciteta nekad traje i do 2, 3 sata.
Država će i ove godine davati subvencije za kupovinu električnih i hibridnih vozila. Za automobil, kao i za lako teretno vozilo, biće moguće dobiti podsticaj u iznosu od 2.500 do 5.000 evra. Vladinom uredbom za te svrhe je u republičkom budžetu za 2022. opredeljeno oko milion evra. Uredba je objavljena u Službenom glasniku 30. decembra, a na snagu stupila osam dana kasnije. Pravo na subvencionisanu kupovinu vozila imaju pravna lica, preduzetnici i fizička lica. Zahtev za subvencionisanu kupovinu podnosi se Ministarstvu zaštite životne sredine, do 31. oktobra 2022. godine. Samo imajte u vidu da se postupak dodele subvencija prekida ako visina opredeljenih subvencija u tekućoj godini nije dovoljna za odobravanje svih uredno predatih zahteva, navodi se u Uredbi.
Podsetimo, tokom prošle godine interesovanje za ove subvencije bilo je veliko, pa je Ministarstvo životne sredine sredinom avgusta prekinulo prijem zahteva za subvencije za kupovinu novih vozila na električni i hibridni pogon. Budžet opredeljen za ove subvencije u 2021. već tada je bio potrošen.
Nadamo se da smo uspeli da Vam približimo sve prednosti električnih automobila, da se ukoliko imate sredstava za njihovu kupovinu više ne dvoumite. Srećan put želi Vam Unirent rent a car!
Nova godina nije samo jedan običan datum više u kalendaru, to je vreme kada svet zastane na trenutak, osvetljen prazničnim lampicama, mirisima cimeta i kolača, i pesmama koje nas vraćaju u neka bezbrižnija vremena. Ko dolazi u to vreme u Srbiju avio prevozom zna da je rent a car aerodrom jednostavan početak prazničnih putovanja. Praznične gužve u saobraćaju su već svima normalne i očekivane.
Zimski meseci donose posebnu čar putovanja, a Srbija, sa svojim prelepim planinama i modernim skijalištima, nudi savršene destinacije za ljubitelje snežnih radosti. U ovom tekstu, bavićemo se najboljom opcijom za odlazak na skijališta Srbije. Mi mislimo da je to rent a car Beograd, a nadamo se da ćete do kraja ovog teksta tako misliti i vi...
Beograd je mesto mnogo čega – neiscrpne energije, životnih prilika, poslovnih mogućnosti, dobre zabave, prefinjenog stila i nadaleko poznatog šarma. Glavni grad Srbije je destinacija gde svako može da pronađe svoju inspiraciju, da uživa u jedinstvenom spoju tradicije i modernog, da istražuje bogatu kulturnu scenu, da oseti toplinu našeg gostoprimstva. Pitanje se samo nameće: “zašto sve to ne doživeti iz perspektive iznajmljenog luksuznog automobila?”
Imaju prednosti ali imaju i nedostatke. Jedna od njih je još uvek nerazvijena mreža punjača struje. Još se ne zna d ali će biti dovoljno struje kada bi svi prešli na e-vozila. Baterije još uvek nisu pouzdane, skupe, teške, neretko se same zapale, itd. Treba još koja godina za masovniju proizvodnju
Još kad bi cene bile niže, pa da svi pređemo na struju. Ali za to još uvek nema šanse...