Probna vozačka dozvola ima mnoga ograničenja. Pre svega, zakon kaže da vozač sa probnom vozačkom dozvolom (dok je ona na snazi), ne sme da upravlja automobilom koji ima motor jači od 80kW odnosno 109 KS.
Izuzetak u ovom ograničenju ogleda se u tome da automobil sa snažijim motorom, vozač početnik može voziti pod nadzorom nekog od članova porodice koji ima važeću vozačku dozvolu najmanje 5 godina. Probna vozačka dozvola zabranjuje da vozite od 23:00 pa sve do 06:00.
Iako je ograničenje na autoputu 130 km/h, ukoliko ste početnik pravilo kaže da je dozvoljena brzina 110 km/h na autoputu.
Što se tiče ostalih puteva i oganičenja, ukoliko imate probnu vozačku dozvolu, vi kao početnik smete voziti samo do 90% od ograničenja.
U prevodu ukoliko je ograničenje 60 km/h vi kao početnik možete voziti maksimalno 54 km/h, a koliko je oganičenje 50 km/h ograničenje je 45 km/h. Zaboravite na konzumiranje alkohola pre svega, a naravno, ne smete koristiti telefon niti pomagala kao što su „hands free“ uređaji, a ukolko vas saobraćajac uoči da ste prekrišili ovaj propis stići će vam kazna od 10.000.
U nastavku teksta predstavićemo vam automobile koji su najčešći izbor kad su u pitanju vozači početnici. Jedna od najčešćih nedoumica – benzinac ili dizelaš? Ako se radi o novom automobilu – svakako birajte benzinac jer je bitno jeftiniji i teško je verovati da će početnik uspeti da pređe desetine hiljade kilometara kako bi mu se dizel verzija isplatila.
Naravno i ako se radi o kupovini polovnog automobila, benzinac je bolja varijanta, jer kupovina starijeg dizelaša povlači za sobom popravke koje umeju biti prilično skupe.
Toyota Aygo je japanski automobil iz 2005. godine, koji pokreće 3 - cilindrični atmosferac benzin agregat, proizvod fabrike Daihatsu. Radi se o motoru zapremine 1.0 litra uz prednji pogon i ručni menjač sa 5 ili automatik sa 5 brzina. U pitanju je mikro automobil sa maksimalnom brzinom od 157km/h, ubrzanjem od 0-100 za 14.2s i prosečnom potrošnjom od oko 4.6 litara na 100 pređenih kilometara.
Ukoliko ćete auto koristi uglavnom za vožnju po gradu i želite auto koji će biti veoma pogodan za parkiranje i odličnu preglednost, Fiat Punto je pravi izbor. On je jedan od najpopularnijih modela italijanske kompanije koja se može pohvaliti izuzetno uspešno proizvedenim automobilima do sada.
Razlog zbog čega je Fiat Punto jedan od najprodavanijih modela kod nas jeste neosporan kvalitet za male pare. Auto je prostran i udoban za vožnju, što pomaže početnicima da se dobro osećaju dok upravljaju ovim vozilom.
Ogromna prednost kod ovog auta jeste odlična vidljivost što im daje sigurnost i mogućnost za nepogrešivu procenu pri sledećoj radnji.
Model Citroen C4 osim što je jako popularan kod nas, ima dosta prednosti za početnike zbog vrlo lake prilagodljivosti vozača na njegov mehanizam.
Ovaj model se takođe pokazao odličnim u krivinama i zaista važi za jedan od najboljih na evropskom tržištu zbog izdržljivosti i retkim kvarovima. Instrumenti na kontrolnoj tabli su multifunkcionalni što dosta pomaže početnicima da se lako snađu.
Kod odabira polovnog modela ovog francuskog proizvođača preporučljivo je da birate benzince snažnijeg agregata od 1.6 litara i 11KS jer je dokazano da može da izdrži i više od 250.000 kilometara jer se prilično dobro pokazao.
Zahvaljujući neospornom kvalitetu za pristupačne pare, ovaj model je jedan od najidealnijih automobila za sve one koji žele sigurnu vožnju.
Toyota je jedna od najuspešnijih,svetskih kompanija iz Japana koja već decenijama proizvodi vrhunski kvalitetna vozila. Veoma je cenjena zbog pouzdanosti, performansa i izdržljivosti svojih automobila i zato ne čudi zašto su Tojotini automobili među najkupovanijim na svetu.
Toyota Yaris je izuzetno popularan model automobila prvenstveno zbog činjenice da se retko kvari i da putnicima omogućava udobnu i bezbednu vožnju. Yaris je izglasan kao model koji se najređe menja. Dakle najduže se zadržava kod vlasnika.
Ovo je odličan izbor za početnike koji žele potpunu kontrolu nad vozilom. Jako je pogodan za snalaženje jer poseduje putni računar koji je veoma pregledan jer pruža informacije o prosečnoj brzini, spoljnoj temperaturi, potrošnji goriva i dometu.
Veoma je zahvalan i za parkiranje, jer je spolja mali i kompaktan, a unutra dovoljno prostran. što omogućava prijatnu vožnju.
Jednako udoban u gradu kao i na otvorenom putu. Renault Clio je automobil koji vas štiti u svakom trenutku svojim senzorima za pešake i automatskim kočenjem u slučaju nužde. Potpuno novi model Clio obuhvata najnovija Renault EASY DRIVE rešenja, kao što su kamera koja snima u 360° i opcija Easy Park Assist. Zbog pristupačne cene, odličnog ponašanja u krivinama i dobroj upravljivosti, Renault Clio je izuzetan model za početnike kojima je potrebno vreme i rutina kako bi savladali probleme u vožnji.
U ovom automobilu se nalazi čak šest vazdušnih jastuka, šasija je opremljena najboljim sisetimima. Pojasevi imaju posebne zatezače što doprinosi bezbednosti putnika u saobraćaju.
Mogi početnici biraju upravo ovaj model francuskog proizvođača zbog njegove reputacije da je jedan od pouzdanijih na tržištu.
Nadamo se da Vam se dopao naš izbor najboljih automobila za početnike. Srećan put želi Vam Unirent!
Nova godina nije samo jedan običan datum više u kalendaru, to je vreme kada svet zastane na trenutak, osvetljen prazničnim lampicama, mirisima cimeta i kolača, i pesmama koje nas vraćaju u neka bezbrižnija vremena. Ko dolazi u to vreme u Srbiju avio prevozom zna da je rent a car aerodrom jednostavan početak prazničnih putovanja. Praznične gužve u saobraćaju su već svima normalne i očekivane.
Zimski meseci donose posebnu čar putovanja, a Srbija, sa svojim prelepim planinama i modernim skijalištima, nudi savršene destinacije za ljubitelje snežnih radosti. U ovom tekstu, bavićemo se najboljom opcijom za odlazak na skijališta Srbije. Mi mislimo da je to rent a car Beograd, a nadamo se da ćete do kraja ovog teksta tako misliti i vi...
Beograd je mesto mnogo čega – neiscrpne energije, životnih prilika, poslovnih mogućnosti, dobre zabave, prefinjenog stila i nadaleko poznatog šarma. Glavni grad Srbije je destinacija gde svako može da pronađe svoju inspiraciju, da uživa u jedinstvenom spoju tradicije i modernog, da istražuje bogatu kulturnu scenu, da oseti toplinu našeg gostoprimstva. Pitanje se samo nameće: “zašto sve to ne doživeti iz perspektive iznajmljenog luksuznog automobila?”
Lep tekst i lepi autići. :) Moj prvi auto bio je stojadin, benzin/plin, i slatko sam ga vozila nekih osam godina. Mislim da je to bio pravi izbor jer, kad si svež vozač, ako voziš auto koji je noviji i lepši, uvek si malo u frci da ga ne ogrebeš, udariš i sl. Ja taj problem nisam imala. Auto mi je bio mator, ali je lepo išao i lepo se vozio. Prava stvar za učenje. Jer, lepo ste to rekli, kad položiš vožnju, ti jesi naučio osnove, ali je potrebno da prođe bar godinu dana da možeš da kažeš da si vozač.