Hteli mi to ili ne, spremni ili ne, zima i hladni dani naumitno dolaze. Uskoro kreće hladnoća, susnežica, sneg, led, a sa njima i prolemi i muke za vlasnike automobila.
Zbog oštrih zimskih uslova vozilima je potrebna dodatna pažnja kako bi bili ispravni i spremni za put.
U produžetku pogledajte našu listu sa savetima šta zimi nikako ne smete da radite bilo vašim bilo iznajmljenim vozilima.
Niko ne voli u ranu zoru da struže led sa šoferšajbne, ali bolje tako nego sipati vrelu vodu direktno na nju. Kada topla voda dođe u kontakt sa hladnim staklom, može da izazove pukotinu na vetrobranskom staklu.
Zamena vetrobranskog stakla nije ni jeftina, ni laka, ni zabavna. Zato budete strpljivi, upalite auto, uključite grejanje i sklonite led sa vetrobranskog stakla na stari dobri školski način - strugačem za led.
Ipak, postoji jedan jednostavan i bezbedan trik za ubrzavanje topljenja debelog sloja leda, a to je pomoću fena za kosu. Naravno, fen treba da je na baterije, pošto je malo nezgodno razvlačiti produžene kablove do auta.
Velika je greška čišćenje leda pomoću brisača. Led je tvrd i oštar, dok su metlice brisača od meke gume, tako da pokušaj da se očisti led sa stakla pomoću brisača vodi ka njihovom uništavanju.
Može da se desi da vam brisači zamrznu. Ukoliko se to desi, nikako ne pokušavajte da uključite brisače. Ako ih uključite, a oni su zaglavljeni u ledu, možete oštetiti i šoferšajbnu i motor brisača (što će vas skupo koštati).
Pratite vremesku prognozu, ako predviđaju niske temperature tokom noći, izvadite metlice, podignite brisače i pokrijte ih starim čarapama.
To će sprečiti da se one smrznu ili zaglave na staklu, kao i skupljanje leda na njih.
Retko ko kontroliše pritisak u gumama. A to je posebno bitno u zimskim mesecima zato što se pritisak vazduha u gumama smanjuje na niskim temepraturama vazduha.
Ako gume nemaju dobar pritisak može doći do nesreća, čestih kvarova, problema sa kočenjem, ubrzanjem i vučom.
Nabavite pumpu ili kompresor sa manometrom, kako biste mogli sami da merite pritisak. Pravilo je da se pritisak meri kada je spoljni vazduh hladan i guma nije zagrejana, pošto se tako dobijaju tačniji podaci.
Da li treba posebno naglasiti da zimi treba da koristite zimske gume? Zimske gume su namenski pravljene da izdrže oštre zimske uslove i da se dobro ponašaju na niskim temperaturama i zaleđenim putevima.
Kada temperatura napolju padne ispod nule, električni sistem automobila imaće velikih problema i poteškoća u svom radu.
U nekim slučajevima nakon duge, hladne noći vozilo se neće ni pokrenuti. A krivac za to je prazan akumulator.
Zato obratite pažnju na akumulator. On se zimi dosta brzo isprazni i može da vas ostavi na cedilu na otvorenom putu.
Ko ima stari akumulator, a ne namerava da često koristi auto, najbolje je da ga izvadi iz auta tokom hladnih dana, i stavi negde na toplom. Nije na odmet i da ga umota u ćebe.
Sistem za hlađenje motora je zatvoren sistem koji sprečava pregrevanje motora. U normalnim okolnostima ovaj sistem ne zahteva veliko održavanje, ali zimi ipak treba da mu se posveti malo pažnje.
Najvažnije je da u rashladnoj tečnosti u hladnjaku stavite antifriz koji sprečava da se ta tečnost zamrzne.
Ako primetite da je antifriz prljav i pun sitnih ostataka, treba zameniti celu količinu rashladne tečnosti.
Ova preventiva verovatno će sprečiti mnogo problema vezanih za pucanje hladnjaka i bloka motora.
Kada se očekuju dani sa veoma niskom temperaturom, obavezno napunite rezervoar. Razlog je taj što prazan rezervoar može da zamrzne i kristalizira zbog vlažnog vazduha koji je ostao u rezervoaru.
Što više goriva ima u rezervoaru, manji je prostor za kristalizaciju vazduha.
Tokom leta, motorno ulje ima manji viskozitet i motor ne mora da se zagreva. Zimi ono je gušće i potrebno ga je zagrejati kako bi moglo nesmetano da stigne do radilice, klipova, bregaste osovine i ostalih rotirajućih pokretnih delova u motoru.
Ali ne treba preterivati. Zagrevanje automobila treba trajati oko 2 do 3 minuta što je dobro za motor, preko toga može da ga oštetiti.
Zbog zaleđenih puteva i slabe vidljivosti, zima nije vreme za testiranje kočnica i pneumatika.
Kočnice automobila ne rade tako efikasno kao leti kada je put suv i kada gume imaju dobro prianjanje na putu.
Samo mala greška na zaleđenom i klizavom putu može skupo da košta i vas i druge učesnike u saobraćaju.
Zato pazite šta se dešava na putu i vozite polako.
Zimi su uslovi za vožnju specifični, teži, opasniji i zahtevaju povećan angažman od vozača. Osim veće pažnje prilikom vožnje, potrebno je odvojiti malo vremena i za održavanje vozila tokom zimskih meseci.
Ukoliko vaše vozilo nije spremno za put u otežanim zimskim uslovima, onda bolje je da iznajmite jedno u Unirentu.
Srećan put!!
Nova godina nije samo jedan običan datum više u kalendaru, to je vreme kada svet zastane na trenutak, osvetljen prazničnim lampicama, mirisima cimeta i kolača, i pesmama koje nas vraćaju u neka bezbrižnija vremena. Ko dolazi u to vreme u Srbiju avio prevozom zna da je rent a car aerodrom jednostavan početak prazničnih putovanja. Praznične gužve u saobraćaju su već svima normalne i očekivane.
Zimski meseci donose posebnu čar putovanja, a Srbija, sa svojim prelepim planinama i modernim skijalištima, nudi savršene destinacije za ljubitelje snežnih radosti. U ovom tekstu, bavićemo se najboljom opcijom za odlazak na skijališta Srbije. Mi mislimo da je to rent a car Beograd, a nadamo se da ćete do kraja ovog teksta tako misliti i vi...
Beograd je mesto mnogo čega – neiscrpne energije, životnih prilika, poslovnih mogućnosti, dobre zabave, prefinjenog stila i nadaleko poznatog šarma. Glavni grad Srbije je destinacija gde svako može da pronađe svoju inspiraciju, da uživa u jedinstvenom spoju tradicije i modernog, da istražuje bogatu kulturnu scenu, da oseti toplinu našeg gostoprimstva. Pitanje se samo nameće: “zašto sve to ne doživeti iz perspektive iznajmljenog luksuznog automobila?”