U decembru mesecu prošle godine stigla nam je vest iz Porsche-a da su u saradnji sa nekoliko partnera započeli proizvodnju e - goriva. E-gorivo je klimatski neutralno gorivo koje bi se proizvodilo u cilju da zameni benzin u tradicionalnim SUS motorima. Porsche je počeo proizvodnju u fabrici u Čileu, to je još uvek pilot projekat, ali se planira komercijalna proizvodnja od miliona galona e-goriva. Pod e-gorivom se podrazumevaju goriva koja se dobijaju iz vode i vazduha i to naravno zvuči kao nešto neverovatno i nemoguće. Ali zapravo nije naučna fantastika, sirovine za proizvodnju ovog goriva bi bio vododnik koji se dobija elektrolizom vode i CO2 koji se izdvaja iz atmosfere.
Do 2035. godina Evropa je propisala totalno smenjenje emisije CO2 iz vozila, iako je to relativno kratak period i velika su protivljenja ovoj odluci. Osim toga sve čini se kao da su vozila jedini uzrok emisije CO2 ,a ne za svega 12 % ukupne emisije gasova koji izazivaju efekat staklene bašte. Tako da vreme će nam biti svedok u kom pravcu će ići scenario naredne decenije. Klimatski neutralna goriva (e-goriva) se mogu dobiti i iz drugih izvora, npr otpadne biomase, koja bi se raspadala u životnoj sredini, pa sve do morskih algi ( kompanija Mazda upravo radi u Japanu na ovom projektu zajedno sa akademskom zajednicom).
E goriva imaju istu gustinu energije kao i fosilna goriva (benzin, dizel). Ono što je najvažniji uslov koji mora biti zadovoljen pri proizvodnji e - goriva je da se koristi energija iz obnovljivih izvora. Za postupak dobijanja vodonika elektrolizom koristila bi se električna energija, a zatim bi se vodonik hemijskim postupcima spajao sa ugljenikom iz CO2 koji se nalazi u atmosferi. Ako bi ovo gorivo zaživelo rešio bi se problem i ostalog saobraćaja (vodenog, vazdušnog)...E-goriva koja su proizvedena iz vode i ugljen dioksida iz atmosfere imaju prednost u odnosu na čist vodonik, jer ova goriva su jednostavnija za skladištenje i mogu se transportovati.
Postrojenje koje je pilot projekat Porsche-a za početak planira da proizvodi 130 000 litara godišnje koje bi se koristilo za sportska takmičenja. Što se tiče te fabrike u Čileu, struja koja se koristi u proizvodnji vodonika dobija se pomoću energije vetra/pomoću vetroelektrana. Kada ovo sve analiziramo i ako do kraja ove decenije proizvođači uspeju da proizvode velike količine ovih goriva, onda je logično pitanje zašto bi se prestalo sa proizvodnjom benzinaca i dizelaša? Sintetičkim gorivima je trenutno cena paprena, ali su ipak optimistična predviđanja vezana za cenu u budućnosti. Smatra se da će biti jeftinija od derivata nafte. Trenutno bi jedan litar ovakvog goriva na tržištu bio 10puta skuplji od benzina.
U Porsche-u smatraju da će u nekoj bliskoj budućnosti uspeti da osiguraju cenu sintetičkog goriva koja će moći da parira dizelu i benzinu i da će biti oko 2 evra po litru. Postoje i proizvođaći motornih ulja koji vide mogućnost da sintetička goriva koštaju svega 80 centi po litru. Ne samo Porche i kompanije poput Mercedesa i Geely duboko veruju u e gorivo koje je napravljeno pomoću obnovljive energije vetra. Zato i deluju logični planovi da se ulaže u postrojenja koja bi se pravila u državama poput Čilea, Maroka.... Oni osim što imaju jake vetrove, (udari dostižu brzinu 120km/h), imaju i otvoreni prostor gde se mogu napraviti postrojenja i gde se goriva mogu sladištiti. Plan Porchea je da 2025 godine bude proizvedeno 560 miliona litara ekološkog goriva. Planira se da 2026. godine trke Formula 1 pređu na sintetička goriva, što će pomoći i u dokazivanju da ekološka goriva mogu pokretati automobile koji imaju veoma visoke performanse motora.
Dakle svi oni koji ne mogu da zamisle autoindustriju bez motora sa unutrašnjim sagorevanjem polažu nade u proizvodnju e goriva. Ostaje da vidimo šta će se na ovom planu dešavati...A mi ćemo nastaviti da Vas obaveštavamo o svim novostima iz sveta autoindustrije. Srećan put želi Vam Unirent rent a car!
Nova godina nije samo jedan običan datum više u kalendaru, to je vreme kada svet zastane na trenutak, osvetljen prazničnim lampicama, mirisima cimeta i kolača, i pesmama koje nas vraćaju u neka bezbrižnija vremena. Ko dolazi u to vreme u Srbiju avio prevozom zna da je rent a car aerodrom jednostavan početak prazničnih putovanja. Praznične gužve u saobraćaju su već svima normalne i očekivane.
Zimski meseci donose posebnu čar putovanja, a Srbija, sa svojim prelepim planinama i modernim skijalištima, nudi savršene destinacije za ljubitelje snežnih radosti. U ovom tekstu, bavićemo se najboljom opcijom za odlazak na skijališta Srbije. Mi mislimo da je to rent a car Beograd, a nadamo se da ćete do kraja ovog teksta tako misliti i vi...
Beograd je mesto mnogo čega – neiscrpne energije, životnih prilika, poslovnih mogućnosti, dobre zabave, prefinjenog stila i nadaleko poznatog šarma. Glavni grad Srbije je destinacija gde svako može da pronađe svoju inspiraciju, da uživa u jedinstvenom spoju tradicije i modernog, da istražuje bogatu kulturnu scenu, da oseti toplinu našeg gostoprimstva. Pitanje se samo nameće: “zašto sve to ne doživeti iz perspektive iznajmljenog luksuznog automobila?”