Mrežu puteva u Srbiji danas čini više od 45.000 kilometara državnih i opštinskih puteva. Državni u dužini od preko 16.000 kilometara spajaju značajna naselja i okruge naše države. Oni su i deo evropske mreže puteva koji spajaju Srbiju sa susednim zemljama i predstavljaju jednu od najprometnijih ruta za kretanje ljudi i trgovinu sa Evropom.
Niz poslednjih istraživanja, koja su rađena od 2010. godine pokazuje da se Srbija nažalost nalazi na dnu svih lestvica što se tiče kvaliteta puteva i održavanja.
Aktuelni podaci pokazuju da je od svih država u okruženju putna mreža najbolja u Hrvatskoj koja se nalazi na 19. mestu na tabeli (koja je rađena za sve zemlje u svetu) sa ocenom 5,5. Slovenija je rangirana na 51 mestu sa ocenom 4,4, Crna Gora je na 88 poziciji sa 3,5 poena, Srbija je tek na 100. mestu sa ocenom 3,2 a BiH 109 sa ocenom 3. Na listi je rangirano ukupno 137 zemalja.
Stručna javnost u Srbiji saglasna je sa ocenama iznesenim u izveštaju Svetskog ekonomskog foruma i ističe da je osnovni razlog za takvo stanje nekvalitetna izgradnja i loše održavanje puteva. Samo treba imati u vidu u ovoj oblasti da se prilikom rangiranja mora uzeti u obzir i dužinu putne mreže u jednoj zemlji.
Činjenica je da Srbija ima daleko više puteva od svojih komšija. U mrežu od 16.000 kilometara državnog puta treba ulagati znatno veća novčana sredstva nego što je to slučaj u okolnim zemljama. Kod suseda je putna mreža dosta kraća i zato je logično i lakša i za održavanje. Osnovni razlog zbog čega su putevi u Srbiji u lošem stanju je to što ih grade preduzeća koja nažalost nisu baš kvalifikovana za izvođenje tako zahtevnih građevinskih poslova.
Putevi prve, druge i treće kategorije u Srbiji su u lošem stanju, odnosno ne održavaju se adekvatno. Veliki problem što je najveći deo tih poslova prepušten nestručnim licima i preduzećima. Osim toga glavni poslovi u izgradnji puteva prepušteni su stranim firmama. Mi smo na taj način izgubili našu građevinsku delatnost, veliki broj inženjera i kvalifikovanih radnika koji su uglavnom otišli na rad u inostranstvo.
Da li znate da vozači koji dožive saobraćajnu nezgodu ili oštete automobil zbog stanja puta imaju pravo da traže odštetu? Postoji procedura koju treba ispoštovati odnosno obratiti se nadležnom preduzeću. Putari bez pogovora često plate odštetu tamo gde znaju da su loše deonice. Naravno podrazumeva se da ste vi vozili u skladu sa svim propisima. Međutim broj tužbi i zahteva za odštetu je mali jer vozači nisu dovoljni informisani.
Ukoliko se desi da u toku vožnje naletite na rupu na putu, trebalo bi što pre da ispitate da li postoje posledice. Posledice oštećenja od rupa mogu biti različite: probušene oštećene i pohabane gume, oštećene felne, prerano habanje amortizera i njegovih nosača. Takođe može da dođe i do problema sa upravljačkim sistemom i do oštećenja auspuha i motora.
Vozite pažljivo i birajte deonice koje su bolje odrzavane, pokusajte da uvek kad je to moguće izbegnete loše puteve i tako zaštitite svoj automobil. Srećan i bezbedan put želi Vam Unirent rent a car!
Nova godina nije samo jedan običan datum više u kalendaru, to je vreme kada svet zastane na trenutak, osvetljen prazničnim lampicama, mirisima cimeta i kolača, i pesmama koje nas vraćaju u neka bezbrižnija vremena. Ko dolazi u to vreme u Srbiju avio prevozom zna da je rent a car aerodrom jednostavan početak prazničnih putovanja. Praznične gužve u saobraćaju su već svima normalne i očekivane.
Zimski meseci donose posebnu čar putovanja, a Srbija, sa svojim prelepim planinama i modernim skijalištima, nudi savršene destinacije za ljubitelje snežnih radosti. U ovom tekstu, bavićemo se najboljom opcijom za odlazak na skijališta Srbije. Mi mislimo da je to rent a car Beograd, a nadamo se da ćete do kraja ovog teksta tako misliti i vi...
Beograd je mesto mnogo čega – neiscrpne energije, životnih prilika, poslovnih mogućnosti, dobre zabave, prefinjenog stila i nadaleko poznatog šarma. Glavni grad Srbije je destinacija gde svako može da pronađe svoju inspiraciju, da uživa u jedinstvenom spoju tradicije i modernog, da istražuje bogatu kulturnu scenu, da oseti toplinu našeg gostoprimstva. Pitanje se samo nameće: “zašto sve to ne doživeti iz perspektive iznajmljenog luksuznog automobila?”
Naši putevi su katastrofa to je činjenica, ali ocena nije adekvatna jer mi imamo mnogo veću mrežu puteva od suseda pa koliko kapiram zato je ocena lošija mnogo. Lokalni putevi kvare prosek.
Ovo je možda važilo dok nije krenula intenzivna gradnja autoputeva. Sada su oni kvalitetniji i brđi. Imamo autoput MIloš Obilić, završen koridor 10, još malo će obilaznica oko Beograda , gradiće se Moravski koridor itd. Novi putevi bolji kvalitet.
Mislim da se kod nas radi nekvalitetno, zato tako brzo i propadaju. Uz to, kod nas se tokom zime još uvek koristi so i rizla, a to uništava i puteve i automobile.
Nikada ne bih rekao da su putevi u CG bolji nego kod nas....mozda samo imam subjektivni osecaj.