RENT A CAR AERODROM BEOGRAD   whatspp   viber

Rent a car blog

Koliko brendova automobila na svojoj znački ima zmiju?

Koliko brendova automobila na svojoj znački ima zmiju?

Kao simbol, zmija predstavlja plodnost ili kreativnu životnu snagu. Kako su se zmije provlačile kroz oranje ili kamenje da bi se presvukle, postale su simboli transformacije, ponovnog rođenja, besmrtnosti i isceljenja. Zato su ih neke civilizacije smatrale svetim. Možete ih videti na logotipima mnogih kompanija, pa su ih tako i neki proizvođači automobila iskoristili prilikom dizajniranja znački za svoj brend.

I tako, zmije kao simboli stoje na značkama nekih moćnih automobila, a kojih, videćete ako ostanete sa nama do kraja ovog teksta. Ipak, većinu njih ne možete pronaći u voznim parkovima rent a car agencija jer su preskupi, pa bi trebalo da i cena najma bude, shodno tome, viša nego što inače jeste.

A to znači da bi ti automobili veći deo svog životnog veka proveli u garaži, što se definitivno ne isplati. Ali, ko nam brani da maštamo, zar ne? Zato hade da vidimo na kojim sve brendovima automobila možemo videti moćne zmije.

#1. Alfa Romeo (Italija)

Jedan od luksuznijih italijanskih brendova, Alfa Romeo, poznat je po svojim sportskim automobilima koji su učestvovali na mnogim auto-trkama još od 1910. godine. Zanimljivo je da je ovaj italijanski brend osnovao Francuz, a kompanija proizvodi i prodaje posebne modele Darracq, za italijansko tržište. Inače, Alfa je akronim, a njeno osnivačko ime je „Anonima, Lombarda, Fabbrica, Automobili“.

Elem, Alfa Romeo ima poznati amblem sa zmijom. Njegova značka okruglog je oblika, sa leve strane ima crveni krst, a sa desne ogromnu zmiju sa krunom, koja jede čoveka. Zlatna slova Alfa Romea nalaze se na vrhu kruga. Osim nekih manjih izmena slova, zlatnih ukrasa i izgleda venca, dizajn značke je ostao dosledan do današnjih dana.

Leva strana amblema, crveni krst preko cele bele pozadine, srednjovekovni je hrišćanski simbol koji su milanski vojnici nosili preko odeće ispod oklopa, kako bi poveli vojsku u Svetu zemlju i podigli zastavu sa krstom na zidovima Jerusalima tokom prvog krstaškog rata.

Ali šta je sa drugom stranom značke na kojoj zmija jede čoveka? Značenje iza toga je malo zamršeno, ali bi jednostavno objašnjenje bilo da se uticajan momak u Milanu, po imenu Otone Viskonti borio protiv viteza Saracena i ubio ga. Posle toga, odneo je simbole Saracenovog štita nazad u Milano.

Tako da, kada je dizajner Alfa Romea ugledao ovaj dizajn na grbu Milana, pomislio je da je to prava stvar za zvanični amblem Alfa Romeo automobila. I tako je nastala jedna od najpoznatijih znački sa zmijom na celom svetu.

#2. Ford Mustang Shelby (Sjedinjene Američke Države)

Ford Mustang Shelby je verzija Ford Mustanga visokih performansi. Izrađivao ga je Shelby American od 1965. do 1968. godine, a zatim Ford od 1969. do 1970. godine. Nakon što je Ford predstavio petu generaciju Ford Mustanga, oživeli su značku sa imenom Shelby i učinili je modelom superautomobila visokih performansi, koji je sada dizajnirao i napravio Ford.

Ovaj automobil na svojoj znački ima kobru, sa otvorenim ustima i otkrivenim očnjacima. Potpuna verzija logotipa prikazuje kobru okruženu krugom. Slova na ovom amblemu deluju snažno i agresivno, poput automobila koji predstavljaju, a postavljena su na sredini, sa obe strane zmije. Ipak, na samim automobilima, značka se postavlja na prednju rešetku, ali samo zmija, bez kruga.

#3. Dodge Viper (Sjedinjene Američke Države)

Crtež logotipa za Dodge Viper je jedan od najpoznatijih sportskih automobila proizvođača Dodge, koji je odeljak američkog proizvođača automobila Fiat Chrysler Automobiles. Inače, Dodge Viper svoj debi imao je davne 1989. godine i doživeo tri različita logotipa.

Prva značka koju je imao bila je Sneaky Pete i nalazila se na Dodge Viper-u RT/10, koji je predstavljen 1992. godine. Zmija na njemu nije izgledala naročito agresivno. Nakon deset godina, nastala je značka sa zmijom koja je imala očnjake, i izgledala agresivnije od prethodne. Štit je ostao skoro netaknut, ali su ga skratili da odgovara zmijinoj glavi. 2013. godine pojavio se novi Dodge Viper koji je delovao najagresivnije u celoj njihovoj liniji, pa je logo Stryker napravljen u skladu sa njim.

#4. AC Cobra (Sjedinjene Američke Države)

AC Cobra je tip automobila poznat kao Shelby Cobra u SAD, koji je proizvela kompanija AC Cars. Caroll Shelby, trkački vozač i dizajner automobila, radio je sa firmom AC Cars na razvoju one prve Shelby Cobra-e još davne 1962. godine. Pokretao ju je fordov motor 260, a kasnije i ugledni 298 V8. Vrlo brzo, ovaj model osvojio je svet sportskih automobila. Kobra 427 iz 1964. godine imala je veći potencijal i postala je jedan od najtraženijih i najskupljih klasičnih automobila koje brižljivo neguju i čuvaju njihovi vlasnici.

Dakle, AC Cobra je jedan od retkih automobila na svetu koji na svom logotipu imaju zmiju, tačnije, kobru. Njegova značka ima zmiju sa otvorenim ustima i naznačenim očnjacima, preko koje, malo ispod sredine stoji natpis „cobra“.

#5. Zarooq Motors (Ujedinjeni Arapski Emirati)

Zarooq Motors je proizvođač automobila iz Ujedinjenih Arapskih Emirata. Oni prave automobile visokih performansi, za sve uslove, a sedište im je u Dubaiju. Ova kompanija je prva u Ujedinjenim Arapskim Emiratima koja sama proizvodi šasije, karoserije i serijski sastavlja automobile. Takođe, oni su prvi proizvođači sa Emirati Menadžmentom.

Što se tiče imena firme, Zarooq je arapsko ime najbrže peščane pustinjske zmije. Logotip ima izuvijanu zmiju sa velikom glavom u sredini, koja zaista izgleda moćno, kao i automobili na kojima se nalazi.

I na kraju...

Kao što vidite zmija se, kao moćan simbol, nalazi na isto tako moćnim automobilima koji su, svi odreda, ipak samo za one sa dubljim džepom. A osim Alfa Romea, ostale u evropskim zemljama veoma retko možemo i videti, jer se uglavnom prodaju na teritorijama zemalja u kojima su i nastali.

Današnje rent a car agencije se pretežno trude da u svojim voznim parkovima imaju ekonomičnije automobile, dostupne svima. Ni agencija Unirent se u tome ne razlikuje. U našem voznom parku možete pronaći automobile svih klasa od ekonomske do H+. A ako imate neke nedoumice vezane za izbor i iznajmljivanje automobila, naše ljubazno osoblje uvek je tu za vas.

Ipak, ne možemo a da vas ne upitamo, koji vam se od ovih modela sa zmijom najviše dopada? Podelite svoje misli sa nama, u komentarima.


Komentari ()

Rajko
Rajko
Link

Zanimljivo. Nisam znao da je ALFA u stvari akronim. A za neke od ovih automobila nisam ni čuo. Naročito za Zarooq. Mogli su da ga nazovu i Eustahije Brzić, hahaha. Baš interesantan blog.
0
0

Mina
Mina
Link

Zanimljivo, nisam znala da ih ima ovoliko, znala sam samo za Alfa Romeo.
1
0

Dodajte komentar



Pročitajte i ove tekstove

Rent a car aerodrom: jednostavan početak prazničnih putovanja

Rent a car aerodrom:  jednostavan početak prazničnih putovanja

Nova godina nije samo jedan običan datum više u kalendaru, to je vreme kada svet zastane na trenutak, osvetljen prazničnim lampicama, mirisima cimeta i kolača, i pesmama koje nas vraćaju u neka bezbrižnija vremena. Ko dolazi u to vreme u Srbiju avio prevozom zna da je rent a car aerodrom jednostavan početak prazničnih putovanja. Praznične gužve u saobraćaju su već svima normalne i očekivane.


Pročitajte više

Rent a car Beograd - Najbolja opcija za odlazak na skijališta Srbije

Rent a car Beograd - Najbolja opcija za odlazak na skijališta Srbije

Zimski meseci donose posebnu čar putovanja, a Srbija, sa svojim prelepim planinama i modernim skijalištima, nudi savršene destinacije za ljubitelje snežnih radosti. U ovom tekstu, bavićemo se najboljom opcijom za odlazak na skijališta Srbije. Mi mislimo da je to rent a car Beograd, a nadamo se da ćete do kraja ovog teksta tako misliti i vi...


Pročitajte više

Ostavite utisak u Beogradu - iznajmite luksuzni automobil

Ostavite utisak u Beogradu - iznajmite luksuzni automobil

Beograd je mesto mnogo čega – neiscrpne energije, životnih prilika, poslovnih mogućnosti, dobre zabave, prefinjenog stila i nadaleko poznatog šarma. Glavni grad Srbije je destinacija gde svako može da pronađe svoju inspiraciju, da uživa u jedinstvenom spoju tradicije i modernog, da istražuje bogatu kulturnu scenu, da oseti toplinu našeg gostoprimstva. Pitanje se samo nameće: “zašto sve to ne doživeti iz perspektive iznajmljenog luksuznog automobila?”


Pročitajte više