Neke marke automobila imaju imena koja su nam jasna i bez nekog većeg udubljivanja u tematiku, kao što je recimo Ford. Dok su neke druge rezultat složene metrike korporativnog brendiranja, kao što je slučaj sa Leksusom, a neke treće imaju iza sebe priče koje su fascinantne podjednako koliko i vozila. Istraživali smo, pa saznali kako je 10 legendarnih marki automobila dobilo svoje ime. Evo šta smo saznali.
Godine 1913. Robert Bamford i Lajonel Martin osnovali su Bamford & Martin LTD, da bi već sledeće godine, svojim automobilom ručne izrade pobedili u trci na Aston Hil Klajmb (Aston Hill Climb) u Bakingemširu. S obzirom da su pobedili, iskoristili su svoj uspeh, i tako je rođeno ime Aston Martin (kao onaj na naslovnoj slici).
Istorija imena Audija je malo komplikovana i nije, suprotno popularnom verovatnju, izvedena iz vremena Auto Uniona. Osnovao ga je August Horst Automobilverke (August Horch Automobilwerke), ali posle mnogo spajanja i otkupljivanja, nije mogao da koristi svoje ime.
Legenda kaže da je, dok je debata o novom imenu bila u toku, njegov sin rekao: „Audiatur et altera pars“. U prevodu sa latinskog jezika ova fraza znači: „Slušaj drugu stranu“, a od fundamentalnog je značaja prilikom suđenja pred porotom. Takođe, ima još jednu lepu podudarnost – Audi na latinskom jeziku znači „slušaj“, a na nemačkom se slobodno prevodi kao Horch, što je, kao što znamo, prezime osnivača. I tako je problem rešen.
U bogatom voznom parku rent a car agencije Unirent, postoji nekoliko lepih modela brenda Audi, kao što je na primer ovaj na slici iznad.
Većina anglofila zna da je Jaguar prvobitno bila kompanija Svolou Sajdkar kompani (Swalow Sidecar company). Kad je prvi put počeo da proizvodi automobile sredinom 1930-ih, zvali su se SS, pri čemu je SS Jaguar bio najviše orijentisan na performanse.
Naravno, tokom Drugog svetskog rata, SS je bio sinonim za naciste, a kako se rat bližio kraju, i ponovo se mogla razmatrati proizvodnja automobila, ime je promenjeno u Jaguar jer: „Za razliku od SS, ime Jaguar je prepoznatljivo, i ne može se povezati ili pomešati sa bilo kojim sličnim stranim imenom.“
Subaru je japanski naziv za Plejade, najočiglednije jato zvezda u sazvežđu Bika. On je zapravo prilično važan u japanskoj istoriji, zbog čega ga je i izabrao šef matične kompanije Fudži (Fuji), kada je odlučio da njen novi automobil treba da nosi japansko ime.
Slično priči o Audiju, Mazda je stvar poznatog imena koje se odlično slaže sa imenom osnivača kompanije Đuiđiro Matcuda (Juijiro Matsuda). Zvanična linija je da se to ime odnosi na Aura Matcuda (Ahura Mazda) – svemoćno božanstvo koje su drevni Persijanci smatrali tvorcem svega dobrog.
Nije često da kompanija dobije ime po sopstvenom logotipu, ali eto, i to je moguće, i to se upravo dogodilo sa Micubišijem (Mitsubishi) još 1870-ih. Micu (mitsu) na japanskom jeziku znači „tri“, a Biši (bishi) znači „romb“ ili „dijamant“. Logo je kombinacija dva porodična grba – grba osnivača i njegovog prvog poslodavca.
O poreklu Lotusovog imena postoji niz teorija. Od voća koje je lečilo nostalgiju u Homerovoj „Odiseji“, preko istoimenog cveta, do prikrivenog pozivanja na frazu „mi mnogo“, koju je osnivač Kolin Čepmen (Colin Chapman) često koristio. Jednostavna činjenica je, međutim, da to niko osim Kolina i njegove žene nije znao sa sigurnošću. Kako sama kompanija kaže: „Istina je umrla sa Čempenom“.
Mnogo pre nego što je Volvo ušao u posao transporta, njegova matična kompanija bila je na čelu dizajna kugličnih ležajeva. Volvo je oblik prvog lica jednine latinske reči za kotrljanje – „ja kotrljam“. Nekoliko njih, kotrlja se i u našem voznom parku, poput ovog na slici iznad.
Osnivač Kadilaka, Henri Lilend (Henry Leland), srećom, nije nazvao svoju prvu automobilsku kompaniju po sebi, već se odlučio za Antoan de la Mote Kadilak (Antoine de la Mothe Cadillac), što je bilo ime oficira francuske vojske, koji je osnovao mali grad u državi Mičigen, po imenu Detroit. Zabavna činjenica: Lilendova druga automobilska kompanija, Linkoln (Lincoln), dobila je ime po američkom predsedniku Abrahamu Linkolnu, za koga je on, zapravo, glasao 1864. godine.
Ljudi uglavnom pretpostavljaju da ime „Džip“ dolazi od sleng verzije vojnog izraza „opšta namena“ ili GP (General Purpose). To nije sasvim pogrešno, ali treba ići malo dublje od toga.
Naime, automobil Vilis Overlend (Willis Overland) se češće zvao „Pip“ (Peep), jer je to bilo izviđačko vozilo. Kao takav, bio je kodiran kao GP, što je značilo da je to vladino vozilo sa međuosovinskim rasponom od 80 inča (203.2 cm). I tako je, kombinovanjem GP i Peep nastao Džip (Jeep).
Nadamo se da ste se lepo zabavili čitajući o nastanku brendova koji su danas mnogima omiljeni. Neke od njihovih tipova možda i sami posedujete i vozite. A ako to nije slučaj, možete ih pronaći i u voznom parku rent a car agencije Unirent, i iznajmiti kad god to poželite. Naše ljubazno osoblje uvek je tu za vas.
Nova godina nije samo jedan običan datum više u kalendaru, to je vreme kada svet zastane na trenutak, osvetljen prazničnim lampicama, mirisima cimeta i kolača, i pesmama koje nas vraćaju u neka bezbrižnija vremena. Ko dolazi u to vreme u Srbiju avio prevozom zna da je rent a car aerodrom jednostavan početak prazničnih putovanja. Praznične gužve u saobraćaju su već svima normalne i očekivane.
Zimski meseci donose posebnu čar putovanja, a Srbija, sa svojim prelepim planinama i modernim skijalištima, nudi savršene destinacije za ljubitelje snežnih radosti. U ovom tekstu, bavićemo se najboljom opcijom za odlazak na skijališta Srbije. Mi mislimo da je to rent a car Beograd, a nadamo se da ćete do kraja ovog teksta tako misliti i vi...
Beograd je mesto mnogo čega – neiscrpne energije, životnih prilika, poslovnih mogućnosti, dobre zabave, prefinjenog stila i nadaleko poznatog šarma. Glavni grad Srbije je destinacija gde svako može da pronađe svoju inspiraciju, da uživa u jedinstvenom spoju tradicije i modernog, da istražuje bogatu kulturnu scenu, da oseti toplinu našeg gostoprimstva. Pitanje se samo nameće: “zašto sve to ne doživeti iz perspektive iznajmljenog luksuznog automobila?”