Svake godine, počevši još od daleke 1953. godine, kompanija Axalta, koja je jedan od vodećih snabdevača boja za automobilsku industriju pravi istraživanje na temu koje boje automobila su najtraženiji i najaktuelnije. Što se tiče celokupnog tržišta bela je i dalje dominantna. Jedan od najvećih razloga je to što bela odbija sunčevu toplotu, a naravno da utiče i ekonomski momenat jer za nju nije potrebna posebna doplata. Prema Axalti, 35 posto prodatih automobila prošle godine bilo je sa belom bojom. Posle bele po popularnosti slede crna, tamno siva i srebrno siva. Plava boja se sada već tradicionalno vezuje za električne automobe pa tako i prodaja plavih automobila beleži porast.
Dominacija monohromatskih boja nije zato što kupci na tome insistiraju, već zato što ni proizvođači ne daju više opcija i izbora. Kao primer tome imamo kompaniju BMW čija je serija 7 dostupna samo u 12 boja, a od toga je 9 varijacija bele, sive i crne boje. Moramo navesti još jedno zanimljivo istraživanje koje je sproveo sajt iSeeCars i koje je obuhvatilo čak 6 miliona prodajnih transakcija automobila koje je pokazalo jedan zanimljiv podatak, a to je da automobili žute boje najmanje gube na svojoj vrednosti.
Ono što je očigledno u auto-industriji zasigurno je da dominiraju monotone, jednolične boje. Zapravo sivom, belom, crnom i njihovim varijacijama obojeno je gotovo 70 posto prodatih modela. Ukusi, zahtevi kupaca se vremenom menjaju, u poslednje vreme se sve više traže crvena i žuta boja automobila. Markentiški stručnjaci, došli su do zaključka da atraktivne nijanse kupci vole jer vrednost automobila sporije gubi na vrednosti i da boje utiču na bezbednost. Jarke boje kao što su zelena i crvena bolje se uočavaju kad su uslovi smanjene vidljivosti. Žuta boja automobila se naročito dobro uočava kad je magla.
Postoje naravno i praktični razlozi kada je u pitanju izbor boje automobila, a ne samo estetski. Kao opšte pravilo, beli automobili su popularniji u toplijim krajevima jer bela boja reflektuje sunčevu svetlost. Tako se automobili ne zagrejevaju dodatno, s druge strane, crni automobili su gotovo uvek izbor za službena vozila i vozila državnika.
Bela je najpopularnija boja u Australiji (39,1 posto od ukupnog broja vozila) i EU (26,8 odsto). Amerikancima je favorit i prvi izbor crna.
Psihologija boja je studija o tome kako mogu određene boje da utiču na naše ponašanje i raspoloženje. Boje imaju različita značenja i psihološke efekte koji se razlikuju u različitim kulturama. Danas se na to obraća pažnja najviše kad je u pitanju marketing i brendiranje proizvoda. Tople boje crvena, žuta i narandžasta izazivaju veće emocije uzbuđenja, dok hladne boje, poput plave, zelene i ljubičaste, utiču na smirenost. Tamnozelena boja auta govori da je vlasnik smiren, poverljiv, staložen, dok svetlozelena znači da dobro podnosi stresne situacije što je veoma važno u saobraćaju. Za vlasnike sivih metalik automobila važi da su okrenuti budućnosti i da vole eleganiciju.
Vlasnici žutih automobila smatraju se pozitivcima i važe za duhovite osobe. Braon boja označava snagu, moć, jedinstvenost dok su vozači narandžastih automobila uglavnom umetničke duše.
Svetlo plava boja automobila govori da ih voze mirni, verni i iskreni ljudi, dok tamnije nijanse se vezuju za poverenje i autoritet. Psihologija boja nije nauka naravno, kakvu će percepciju neko imati o određenoj boji zavisi i od naših ličnih iskustva, kulture vaspitanja ...
Na primer, crvena je u zapadnoj kulturi simbol strasti, ljubavi. U Južnoj Afrci, ista ta boja se povezuje sa smrću i vezuje za tugu, žalost dok je u Kini simbol sreće, prosperiteta i dugovečnosti.
A koja je vaša omiljena boja automobila? Pišite nam ispod u komentarima. Vaš Unirent rent a car!
Nova godina nije samo jedan običan datum više u kalendaru, to je vreme kada svet zastane na trenutak, osvetljen prazničnim lampicama, mirisima cimeta i kolača, i pesmama koje nas vraćaju u neka bezbrižnija vremena. Ko dolazi u to vreme u Srbiju avio prevozom zna da je rent a car aerodrom jednostavan početak prazničnih putovanja. Praznične gužve u saobraćaju su već svima normalne i očekivane.
Zimski meseci donose posebnu čar putovanja, a Srbija, sa svojim prelepim planinama i modernim skijalištima, nudi savršene destinacije za ljubitelje snežnih radosti. U ovom tekstu, bavićemo se najboljom opcijom za odlazak na skijališta Srbije. Mi mislimo da je to rent a car Beograd, a nadamo se da ćete do kraja ovog teksta tako misliti i vi...
Beograd je mesto mnogo čega – neiscrpne energije, životnih prilika, poslovnih mogućnosti, dobre zabave, prefinjenog stila i nadaleko poznatog šarma. Glavni grad Srbije je destinacija gde svako može da pronađe svoju inspiraciju, da uživa u jedinstvenom spoju tradicije i modernog, da istražuje bogatu kulturnu scenu, da oseti toplinu našeg gostoprimstva. Pitanje se samo nameće: “zašto sve to ne doživeti iz perspektive iznajmljenog luksuznog automobila?”