Jeste li spremni da se pozdravite sa nekim od automobila koje još uvek viđate na putu? Benzinci će još neko vreme biti prisutni, ali ako želite da kupite potpuno novi, vreme je sada ograničeno. Električni i hibridni automobili preuzimaju centralnu pozornicu, i dok neki proizvođači koriste svoja ikonična imena da dodaju vrednost ovom novom žanru vozila, drugi tiho odbacuju neka ogromna imena. U ovom tekstu bavićemo se upravo tim, automobilskim ikonama, sa kojima ćemo se oprostiti u 2024. godini. Evo naše liste…
Volvo karavan (naslovna fotografija) je bio osnov evropskog porodičnog prevoza decenijama unazad. Ali, prošle godine, Volvo je najavio da će prekinuti proizvodnju V90 za evropsko tržište. Zapravo, nije se tu zaustavio: Volvo je tiho saopštio da više neće nuditi limuzine i karavane na evropskom tržištu. To znači da će oni morati da se oproste i od S60, V60 i V90.
Švedska kompanija će uložiti sve napore na tržištu SUV vozila, koje je, pošteno govoreći, mnogo profitabilnije od segmenata limuzina i karavana. Ali će svejedno biti teško reći im zbogom. U svakom slučaju, Volvo će nastaviti da proizvodi vozila poznata po sigurnosti i pouzdanosti jer ipak, samo su oni napravili model u kome niko nikada nije poginuo, zbog čega i jesu sinonim za sigurnost.
Prošlog leta smo se oprostili od voljenog Forda Fieste, zatvarajući 47 godina i osam generacija. Radi poređenja, godina kada je Fiesta prvi put puštena u prodaju bila je godina kada je Concorde imao svoj prvi komercijalni let, godina kada je Stiv Džobs osnovao “Apple Computers”, godina kada se pojavio film “Roki I”, i ista godina kada je NASA objavila svoj prvi svemirski šatl - Enterprise.
Ova odluka je doneta kako bi se napravilo mesto za nadolazeći potpuno električni SUV Ford Explorer, kao deo Ford Model E divizije. Fiesta je redovno bila na listama najprodavanijih automobila u Evropi od svog lansiranja 1976. godine, a sa 20 miliona proizvedenih vozila širom sveta, definitivno će nam nedostajati.
Fotografija: Unsplash.com
Audi TT takođe ide ka svom poslednjem krugu pre nego što bude povučen iz proizvodnje 2024. godine. Ikonični sportski automobil debitovao je pre skoro 25 godina na Frankfurtskom salonu automobila 1995. godine, popunjavajući prazninu na tržištu pristupačnijih sportskih automobila. Sa prvim TT-ovima na putu, samo tri godine kasnije, uz model kabrioleta Roadster, TT kupe je imao motor od 180 konjskih snaga i petostepeni menjač.
Dok su se tehničke specifikacije vozila menjale tokom godina, prepoznatljiv oblik karoserije ostao je isti, čak i u svojoj Final Edition. Oliver Hofman, izvršni direktor Audi-ja, potvrđuje još 20 novih proizvoda koji će biti lansirani u naredne dve godine, od kojih će polovina biti električna. Ovo je definitivno, veoma uzbudljivo vreme za mnoge ljubitelje pravog nemačkog inženjeringa!
Prvi put koncipiran 2003. godine, da bi se tri godine kasnije pojavio, Audi R8 je ušao u trku supersportskih automobila kao direktni konkurent BMW-u M6 i Aston Martin-u V8 Vantage. Tokom poslednjih 20 godina, R8 je postao sinonim za nemačko inženjersko dostignuće kao prvi "superautomobil" u arsenalu Audi-ja.
Kao način da se oprosti, model R8 GT je najavljen prošle godine u ograničenom broju, sa samo 333 proizvedena primerka širom sveta, kako bi se proslavio kraj ere jednog velikana. I iako postoje glasine da će se električno izdanje R8 pojaviti pre kraja decenije, to još uvek nije ništa sigurno, ni konkretno.
Ikonični američki “mišićavi” automobil, Dodge Charger, nestaće u 2024. godini, jer se američki proizvođač odlučio da pređe na elektrifikaciju. Bio je zvezda mnogih filmova tokom poslednjih pet decenija. Možda ne iznenađuje, ali ovo takođe označava i kraj Hellcat serije, linije goropadnih performansi ovog američkog giganta. Međutim, već postoje glasine da 2024. godine stiže prvi električni “mišićavko”, pa ovo možda neće biti poslednje što ćemo videti od američke legende.
Jeep Cherokee, jedan od prvih popularnih SUV-ova, pokazao se kao popularan izbor na tržištu automobila 1984. godine. Sposoban za spajanje sposobnosti vožnje po svim terenima sa modernim, kompaktnim karakteristikama, robustni SUV srednje veličine bio je prvobitno povučen iz proizvodnje 2001. godine, ali je ponovo oživljen 2013. godine, kako bi se vratio i takmičio na najvećem tržištu motornih vozila širom sveta.
U današnje vreme, dok Stellantis grupa tvrdi da brend Jeep neće napustiti tržište srednjih SUV-ova, Jeep Cherokee se još jednom oprašta, možda da bi bio zamenjen u budućnosti električnim ili hibridnim izdanjem.
Mnogima će nedostajati ovi ikonični automobili, ali s nestrpljenjem očekujemo novu revoluciju moderne vožnje. Električni i hibridni automobili su, s ovog aspekta, naša budućnost, a šta će neko naredno vreme još doneti, ostaje da se vidi.
Neke od ovih automobila, kao što je Ford Fiesta (na fotografiji iznad), možete iznajmiti i iz bogatog voznog parka rent a car Unirent, pa ako je još nikada ranije niste vozili, eto prilike da je isprobate sada.
Srećan put!
Naslovna fotografija: Unsplash.com
Nova godina nije samo jedan običan datum više u kalendaru, to je vreme kada svet zastane na trenutak, osvetljen prazničnim lampicama, mirisima cimeta i kolača, i pesmama koje nas vraćaju u neka bezbrižnija vremena. Ko dolazi u to vreme u Srbiju avio prevozom zna da je rent a car aerodrom jednostavan početak prazničnih putovanja. Praznične gužve u saobraćaju su već svima normalne i očekivane.
Zimski meseci donose posebnu čar putovanja, a Srbija, sa svojim prelepim planinama i modernim skijalištima, nudi savršene destinacije za ljubitelje snežnih radosti. U ovom tekstu, bavićemo se najboljom opcijom za odlazak na skijališta Srbije. Mi mislimo da je to rent a car Beograd, a nadamo se da ćete do kraja ovog teksta tako misliti i vi...
Beograd je mesto mnogo čega – neiscrpne energije, životnih prilika, poslovnih mogućnosti, dobre zabave, prefinjenog stila i nadaleko poznatog šarma. Glavni grad Srbije je destinacija gde svako može da pronađe svoju inspiraciju, da uživa u jedinstvenom spoju tradicije i modernog, da istražuje bogatu kulturnu scenu, da oseti toplinu našeg gostoprimstva. Pitanje se samo nameće: “zašto sve to ne doživeti iz perspektive iznajmljenog luksuznog automobila?”